במשך עשרות שנים, חוקרים ומדענים רבים לומדים על הרגשות האנושיים בגלל האופי המסתורי שלהם והתפקיד החיוני שהם משחקים בחיי היומיום שלנו. רוב המדענים מסכימים שרגשות הם תגובות מורכבות, רב-עובדתיות המופעלות על-ידי מנגנונים מרובים וגירויים. זה מסביר מדוע רגשות כה מורכבים ומסתוריים – הם רב-מעשיים, כלומר, הם תלויים במגוון גורמים או נסיבות. הרגשות הם גם מסובכים כי הם יכולים להיות מופעלים על ידי מספר אמצעים או גירויים שונים.

במילים פשוטות, רגשות הם התגובה שלכם לסביבה שלכם. “סביבה” זו כוללת את המיקום הפיזי שלכם, את האנשים הסובבים אתכם, וכל הפעילויות שבהן אתם עוסקים, ועשרות גורמים אחרים (הן בתוך ומחוץ לשליטה שלכם). המוח שלכם מעבד את הגורמים הללו ומחליט כיצד להגיב רגשית. תגובה זו תוביל בדרך כלל לאיזושהי פעולה, והיא מבוססת בדרך כלל על החוויות הקודמות שלכם ועל האינסטינקטים ההישרדותיים שלכם.

כאמור, רגשות ותגובות ישתנו מאדם לאדם בגלל האישיות הייחודית שלנו וחוויות החיים שלנו. אישיותו וניסיונו של הפרט ישפיעו על האופן שבו הם תופסים גירויים וסביבתם. זו הסיבה שלכל אחד מאיתנו יש תגובות ייחודיות ודרכי התמודדות עם רגשות – אותו דבר גירויים יכולים להיות נתפסים בצורה שונה על ידי שני אנשים.

אמנם יש מגוון רחב של רגשות, ותגובות אפשריות אין ספור, רגשות ניתן בדרך כלל לסווג לתוך אחת משתי קטגוריות: חיובי או שלילי. כאמור, רגשות חיוביים יכולים לעזור לשפר את סגנון החיים ואת איכות החיים, בעוד רגשות שליליים יכולים לגבות מחיר יקר מהגוף, הן נפשית והן פיזית כאשר הם לא מטופלים כראוי. לא משנה מה הגיל שלנו, אורח החיים, או המיקום הגיאוגרפי, ישנו מכנה משותף אחד לכל בני האדם בפנים, כולנו חווים רגשות כל יום. רגשות הם חלק בלתי נמנע מלהיות אנושי, ויש להם השפעה רצינית על אושרנו ורווחתנו. למרות שרגשות הם מסתוריים במקצת, הם יכולים להיות מאופיינים כקומפלס רגשות מורכב עם שונות מאדם לאדם.

לכל אחד מאיתנו יש אישיות ייחודית ומערכת ייחודית של חוויות אישיות, כל אחד מאיתנו יחווה רגשות בדרכים שונות. לכל אחד מאיתנו יש שיטות שונות להגיב ולהתמודד עם רגשות, וכל אדם מציג את רגשותיו קצת אחרת.

בעוד שהרגשות שלנו יכולים להשפיע על איכות החיים שלנו בכמה דרכים, אנו יודעים שהם משפיעים מאוד על עיצוב המניעים שלנו – שיכולים לעצב את ההתנהגות שלנו ואת דרך החשיבה שלנו. לתגובות שלנו לרגשות יכולות להיות השפעות שליליות או חיוביות על איכות החיים שלנו, בהתאם לאופן שבו אנו בוחרים להגיב על סמך האישיות או החוויות שלנו.

בעוד רגשות עשויות לעצב את המוטיבים בחיינו בצורה שונה, היכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של כל אחד על ידי השפעה על בריאותם הרגשית או הגופנית. לעומת זאת, חוויית רגשות חיוביים ומציאת דרכים בריאותיות להתמודד עם רגשות שליליים יכולה להוביל לשיפור איכות החיים. אם אנחנו בוחרים להתמודד עם הרגשות שלנו, או להשאיר אותם ללא בדיקה, לעולם לא נוכל לברוח רגשות לחלוטין.

הגדרה מדעית של רגשות

תגובות מורכבות ורב-מעשיות המופעלות על-ידי מנגנונים מרובים וגירויים.

תגובות מרובות במספר גורמים או מנגנונים: מכשירים, אמצעים או שיטות גירויים: משהו שממריץ או פועל כתמריץ, או יוצר תגובה[/vc_column_text]

תהליך עיבוד הריחות במוח

בכל פעם שאנו שואפים ריח מובהק (כולל ריח של שמן אתרי), הריח הזה יעבור עיבוד דרך חלקים שונים של המוח ברצף ייחודי מאוד.

לאחר שאיפת ארומה, הריח יעובד במערכת חוש הריח של המוח, אשר אחראית ושולטת בחוש הריח שלנו.

כאשר שואפים ארומה, היא עוברת למערכת חוש הריח באמצעות עצב חוש הריח, כך שהמוח יכול לתרגם ולעבד אותו. מערכת חוש הריח מחוברת למערכת הלימבית, שהיא חלק מהמוח שבו מאוחסנים הרגשות והזיכרונות שלנו.

החיבור למערכת הלימבית גורם לתגובה לארומה על סמך זיכרונות כלשהם הקשורים לריח זה. התגובה המיוצרת על ידי המערכת הלימבית של המוח גורמת לעתים קרובות לפרץ של רגשות – הידוע גם כתגובה רגשית.

תערובות של שמנים אתריים בהרכב מסויים תיצור שילוב סינרגיסטי של ניחוחות ותכונות המתאימות בצורה מושלמת להבטחת מצב רגשי זה או אחר.

כתיבת תגובה