אישה ממוצעת כיום משתמשת בכל יום במעל 20 מוצרי קוסמטיקה שונים: קרם גוף, שמפו, ליפסטיק, חומרי איפור , דיאורורנט ועוד.

מוצרי הקוסמטיקה מכילים רעלים רבים, חלקם חומרים הידועים כחומרים מסרטנים כמו טלק ( שהוא למעשה אזבסט) וחלקם מתכות כבדות כמו עופרת, ועוד

הבטיחות של חלק גדול מהחומרים שקיימים במוצרי הקוסמטיקה לא נבדקה מעולם. לא ידוע לנו מהן ההשלכות של צירופים שונים של כימיקלים שמתערבבים בתוך גופינו.

הגוף של כל אחד מאיתנו כבר מכיל שאריות של חומרים רעילים כמו כספית ועופרת אשר מצטברים בגוף. ידוע כי תינוקות מקבלים חומרים אלה מאימם.

אין פיקוח של ה-FDA על התכולה של מוצרי קוסמטיקה

מאז 1938 הממשלה האמריקאית פסלה 8 חומרים מתוך יותר מ-13,000

התעשייה “מפקחת על עצמה” והתקן הוא התנדבותי

אין חובה לסמן על מוצר את כל המרכיבים שלו

לתוויות כמו “טבעי” “חומרים צמחיים” או “אורגני” אין משמעות משפטית – כל אחד יכול להשתמש !

ומה עם התינוקות?

תינוק בא לעולם. השנים הראשונות של התינוק הן החשובות ביותר והן המהוות את הבסיס לעתידו. ואכן מאות מאמרים פורסמו כיצד לגדל ילדים בריאים ומהי התזונה המתאימה בשנים הראשונות. כל אמא רוצה עבור תינוקה את המיטב והיא תעשה את כל אשר ביכולתה לדלות כל מידע החשוב להתפתחות תינוקה. הטיפול בתינוק מתחיל אמנם בתזונה אך עובר גם דרך חדר האמבטיה ולצערנו בנושא זה המידע לקוי, מפוברק ומגמתי.

הפרסומות בטלויזיה יודעות בדיוק כיצד לשכנע אמהות להשתמש בסדרת המוצרים לתינוקות תוך שימוש במילים: רכות, רענון, הזנת העור והרבה אהבה. ואיזו אמא אינה אוהבת מספיק את תינוקה בכדי לרכוש לו עשרות מוצרים לכל חלק בגופו החל מטלק וקרם לטוסיק ועד שמפו ומרכך לשיער וסבון רחצה לגוף, ושמן לאחר אמבט וכו?
אך מאחורי כל הפיתויים הללו מסתתר סוד מסוכן מאד. מוצרי תינוקות שאמורים להיות נקיים מרעלים וכימיקלים ובטוחים יותר ממוצרים למבוגרים מכילים רעלים וכימיקלים שונים (אפילו אלו המכונים “טבעיים”), רוב הכימיקלים במוצרי תינוקות מורכבים מאותם הכימיקלים המשמשים בתעשייה. כימיקלים אלה שתינוקות נחשפים אליהם מסכנים את בריאותם ותורמים לירידה במע` החיסון. אין להתפלא שרוב התינוקות והילדים לוקים במחלות שונות מפריחות בעור ומחלות עור שונות ועד מחלות בדרכי הנשימה.

דוגמאות לכימיקלים רעילים המצויים במוצרי תינוקות, טיפוח וקוסמטיקה:

שמן מינרלי (MINERAL OIL)
מופיע בשמות שונים: פטרולטום, פרפין, שמן פרפין
נמצא בשמן לתינוק וקרמים לתינוק, משמש כמעניק לחות, זהו תוצר של נפט. משמש בתעשיה לנוזל ממס או לצרכי סיכה. שמן מינרלי אוטם את העור ומונע אובדן לחות דרך העור. אובדן הלחות גורמת לאשליה של רכות וריכוך עור אך למעשה איטום העור גורם לכליאה של רעלים בתוך העור. רעלנים, פחמן דו חמצני ופסולת שאמורים להיות מופרשים החוצה בתהליך חילוף החומרים לא מופרשים וגורמים להרעלה פנימית. בנוסף שמן מינרלי עלול לגרום לתגובות אלרגיות חמורות.

פרופילן גליקול
גם זה תוצר נפט. משתמשים בו בקרמים לתינוק בגלל יכולתו לספוג נוזלים. הוא גורם לאלרגיות וגירויים בעור. פרופילן גליקול סופח נוזלים מתוך תאי העור, מושך אותם אל מחוץ לעור ואוגר אותם על פניו. במילים אחרות בסופו של דבר מייבש מרכיב זה את העור. ובעצם בגלל תכונה זו נהוג להשתמש בו בתעשיה במערכות קירור מנועים למניעת קיפאון. בין יתר הנזקים שלו מקובל ל יחס לו שיבוש בפעילות כבד וכליות.

סודיום לאוריל סופלט (SLS-SODIUM LAURYL SULPHAT)
מצוי כמעט בכל מוצרי תינוקות משמפו ועד ג`ל רחצה ותחליב לתינוק. חומר זה מהווה דטרגנט חריף עלול לחדור לגופנו דרך העור ולגרום לנזקים. הוא עלו להצטבר בלב, בריאות, בכבד ובמוח. SLS עלול לגרום לגירוי בעיניים, נזק תמידי לעיניים, פריחות בעור, נשירת שיער, קילוף בעור וכיבים בפה. כאשר הוא משולב עם כימיקלים אחרים (ובדרך כלל הוא משולב עם כימיקלים אחרים) הוא עלול להביא ליצירת ניטרואמינים הידועים כמסרטנים. זהו המוצר הנפוץ ביותר מפני שהוא מהווה מרכיב מאד זול שנותן נפח וקצף למוצר. בתעשיה משמש מרכיב זה לשטיפת רצפות מוסכים, להסרת כתמי שמן, לניקוי מנועים ועוד.

TEA, MEA, DEA
חומרים אלו נמצאים בשמפו, ג`ל רחצה ועוד. גורמים לתגובות אלרגיות, מגרים את העיניים ומייבשים את השיער והעור. הם עלולים לגרום לסרטן בעיקר כליות וכבד.

PADIMATE-O
מצוי בעיקר במסנני שמש. גורם להיווצרות ניטרואמינים. מגביר סיכון לסרטן עור.

METHYL,PROPYL,BUTYL,ETHYL PARABEN
מרכיבים אלו נמצאים כמעט בכל תכשיר. הם משמשים להארכת חיי המדף של המוצר ומעכבים התפתחותם של חיידקים. עלולים לגרום לפריחות ותגובות אלרגיות.

טלק
מוכר כחומר מסרטן בגלל האסבסט. דרך אגב טלק חודר דרך מערכת הנשימה וכאשר אמא מרימה את תינוקה ולחייה צבועות בסומק הוא נושם את אותו חומר.

חומרים מבשמים
בדרך כלל מורכבים על בסיס נפט ועלולים לגרום לכאבי ראש, סחרחורות, פריחות, בעיות נשימה , הקאות וגירויים בעור.

מוציאים את הלכלוך והכתמים.

מה הפיתרון?

מודעות!!

לא סתם אומרים “ידע הוא כוח“, אך הוא נותן לנו כוח רק אם אנחנו משתמשים בו.

קיימים כיום פיתרונות טבעיים לחיים בריאים ומאושרים יותר ובהם כדאי להשתמש. אנחנו ממליצים לפרגן ולשתף את אותם יצרנים שחרטו על דגלם לעשות טוב בעולם ולפתח פלטורמה חינוכית-שיווקית של Natural Solutions, 

פתרונות טבעיים המשלבים את העוצמה שבטבע עם הטכנולוגיה והמדע המודרני.

 

כתיבת תגובה