במרכז לאיכות חיים אנחנו תמיד מחפשים פתרונות בריאות טעימים ללא חומרים משמרים, ממתקים מלאכותיים, חומרי הדברה.

אז מה אומרים המתאמנים שלנו… טעים טעים ובריא ובריא  🙂

שייק ספירולינה ירוק טעים ומזין

פעילות גופנית מאומצת, במיוחד בענפי הסיבולת גורמת לסטרס על הגוף, לחוסרים תזונתיים ולתהליכי פירוק טבעיים שמתרחשים בגוף. פעמים רבות חוסרים אלו ואחרים גורמים לפציעות, אנמיה וקושי בהתאוששות בין אימונים או תחרויות.
מיקרו-אצה מבית מזן קידרון, היא תוסף מזון אפקטיבי המיוצר בישראל. הספירולינה תורמת לחיזוק מערכת החיסון, מסייעת באיזון רמת השומנים בדם, תומכת בתהליך הירידה במשקל ומנקה את גופכם מרעלים וממתכות כבדות!
תוסף לחיים בריאים!

הספירולינה מוגדרת כ”מזון על” – תוסף מזון עשיר בחלבונים, פיגמנטים, חומצות אמינו, ויטמינים ושומנים חיוניים , המאפשר לכם ליהנות מתועלות בריאותיות רבות. השימושים המסורתיים של הספירולינה מרובים וחלקם אף זכו לחיזוק מחקרי בשנים האחרנות.

לספירולינה סגולות בריאותיות רבות:שותים שייק מספירולינה טריה

בשוק קיימים סווגים שונים של ספירולינה, חלקם הגדול עובר עיבוד במעבדות, אין להשוות בין הספירולינה בצורתה הטרייה והרעננה לספירולינה בצורתה היבשה (הנמכרת באבקה ובטבליות).
ספורטאים רבים גילו את תכונותיה של הספירולינה ומשתמשים בה באופן יום יומי. רבים מהם מדווחים על שיפור בתחושה, בהישגים ובהתאוששות. הספירולינה היא בעצם מולטיויטמין או מזון על מרוכז המכיל בתוכו מגוון עצום של ויטמינים, מינראלים, נוגדי חימצון והחשוב מכל, חלבון בעל זמינות ביולוגיות גבוהה.

ואם הספירולינה טובה לספורטאים היא טובה לכולם!

צריכת הספירולינה הטרייה בצורתה הטבעית מאפשרת ספיגה יעילה ומהירה יותר של נוגדי החמצון, המינרלים והוויטמינים, ובשילוב בתפריט היומי היא מספקת לגוף את שלל הרכיבים התזונתיים הדרושים לו.ארוחה חכמה ומזינה

ערכים תזונתיים

כ-70% חלבון מלא

מקור החלבון העשיר ביותר על כדור הארץ (פי 3 מבשר בקר) מכיל את כל חומצות האמינו החשובות, כולל 8 חומצות האמינו החיוניות, בצורה זמינה ביולוגית המאפשרת קליטה מהירה בגוף.

15% פחמימות

בעיקרן רבי סוכר מורכבים (גלוקוזאמין, רהמנוזמין וגליקוגן, שאינו שכיח בתאים צמחיים) המשמשים בין השאר בבנייה של רקמות חיבור.

5% ליפידים

חומצה פלמיטית, GLA (חומצה גאמא-לינולאית מקבוצת אומגה 6), אומגה 3, חומצה לאורית, חומצה אולאית וחומצה פלמיטולאית, פיגמנטים ונוגדי חמצון – פיקוציאנין, כלורופיל ובטא-קרוטן המייצרים שילוב הגנה ייחודי מפני רעלנים ורדיקלים חופשיים ומסייעים בחיזוק מערכת החיסון, מניעת דלקות ועוד.

ויטמינים ומינרלים

הרכב עשיר ומגוון: ויטמינים A,B (כולל B12 (C,D ו-E וכן סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, זרחן, אבץ, מנגן, גופרית ונתרן.

גם צריכה של כמות קטנה מאוד של ספירולינה, כפית אחת ליום, מספיקה כדי להגיע לתצרוכת היומית ולשפר ביצועים בתפקוד היומיומי של הגוף. ספירולינה טרייה מומלצת במיוחד לספורטאים בכל הרמות שרוצים להפיק יותר מהאימון שלהם.ספירולינה מומלצת גם כתוסף טיפולי בעייפות כרונית, בעיות קשב וריכוז, עודף משקל ומחלות כרוניות אחרות הקשורות ומושפעות מתזונה לקויה (אנמיה, מחלות לב וכלי דם, סכרת).

ספיגה מהירה תורמת לבריאות גבוההענבר מורן גוד פייסבוק

בניגוד לאבקה היבשה, טעמה ומרקמה של ספירולינת קדרון הטרייה הינו נייטרלי (יש שיאמרו שמזכיר במעט ממרח אבוקדו). ספירולינת קדרון משתלבת היטב בממרחים, בסלטים, ברטבים, בשייקים, במיצים, בתבשילים ובמאפים (למרות שחשיפה ממושכת לחום גבוה בבישול או באפייה אינה מומלצת, כיוון שהיא פוגעת בחיוניות האצה. לכן, עדיף להוסיפה בהגשה בלבד). 

החימום בתהליך הייבוש של האצות פוגע בצורה משמעותית בערכים התזונתיים שלהן – החלבונים וחומצות האמינו עוברים דנטורציה ומשתנים, מולקולות רגישות לחום כמו ויטמין E, C ו-B מתפרקות, ונמדדה ירידה של כ-40% בריכוז הפיקוציאנין וכ-10% בריכוז הבטא-קרוטן. בזמן האחסנה הארוך של המוצר היבש ערכים אלה, ואיתם חיוניות המוצר, ממשיכים לרדת – למשל, לאחר 45 יום באחסנה יבשה ריכוז הבטא-קרוטן יורד בכ-50% אחוז לעומת הריכוז המקורי שלו.
טעם.

חפיסה אחת של ספירולינת קדרון טריה מעניקה פי 3 ערכים תזונתיים, ונספגת מהר יותר במערכת הדם. עוד הוכח, כי צריכת הספירולינה בצורתה הטריה מגבירה באופן משמעותי את תחושת השובע.

פתרון לטבעונים, לצמחונים ולסובלים מאנמיה

אחת הבעיות המרכזיות בתפריט נטול בשר היא הנטייה לפתח חוסרים תזונתיים שונים, בעיקר בגלל היעדר חלבון, המכיל חומצות אמינו החיוניות לגוף. בשוק קיימים תחליפי בשר רבים, אבל לרוב מדובר במוצרים מעובדים, העשירים בשומן, בנתרן ובחומרים משמרים. הספירולינה הטרייה מהווה מקור חלבון עשיר ומלא מן הצומח, וכוללת את כל חומצות האמינו החיוניות בזמינות ביולוגית ובכמות הגבוהה פי 3 מאשר במקורות הבשר השונים.
האצה היא מקור מעולה לקומפלקס הוויטמינים ממשפחת B, כולל B12 הנעדר מרוב המזונות הצמחיים ומקור ברזל בזמינות עדיפה לתוספים הסינתטיים, מה שהופך אותה מזון מושלם לטבעונים, לצמחונים ולסובלים מאנמיה. פרט לכל אלה האצה מכילה שלל ויטמינים (A, E, C, D, K) ומינרלים (סידן, מגנזיום, אבץ, אשלגן ועוד), חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ו-GLA מקבוצת אומגה 6 ושלל נוגדי חמצון ואנזימים המחזקים את המערכת החיסונית ומגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים.

הספירולינה משתלבת בכל מאכל שאינו דורש חימום ממושך

מתכונים שווים במיוחד

פסטה פסטולינה

המצרכים:

1 חבילת פסטה (עדיפות לפסטה ללא חיטה כמו פסטה עדשים, אורז, קונג’ק )
2 צרורות בזיליקום טרי
2 שיני שום
1/2 כוס שמן זית משובח (ולפי הצורך)
1 חפיסת ספירולינה טרייה
100 גר’ פרמזן (אפשר להוסיף/להחסיר לפי הטעם)
2 כפות צנוברים קלויים (אלמנט ההפתעה: אפשר להחליף ב-1/3 כוס אגוזי קשיו קלויים – לא תצטערו!)

אופן ההכנה:

בזמן שהפסטה על האש (להכין לפי הוראות היצרן) – מכניסים את כל שאר המרכיבים למעבד מזון (למעט השמן) ומרסקים עד לקבלת מרקם של משחה. מוסיפים בהדרגה את השמן, ובכל הוספת שמן מפעילים את מעבד המזון לכמה שניות ספורות. מוסיפים שמן לפי הצורך, עד שהתערובת מקבלת את הצמיגות הרצויה (אנחנו אוהבים להשאיר כמה צנוברים/אגוזים לא מרוסקים, בשביל המרקם). ברגע האחרון מוסיפים מעט שמן, מערבבים לשנייה נוספת, וזהו. הפסטו מוכן. מוסיפים לפסטה, מערבבים – ובתיאבון!

ספגטי עם חציל קלוי וספירולינה

המצרכים (4 מנות):

1 חפיסת ספירולינה טרייה
ספגטי שוב כמו קונג’ק, עדשים (פשוט יותר בריא)
4 שיני שום כתושות (לפי טעמכם האישי)
שמן זית בנדיבות
מלח
פלפל
חציל קלוי
פרמזן (לפי הטעם)

אופן ההכנה:

בזמן שהפסטה על האש, משתמשים בכיריים גם לקליית החציל (פשוט שמים ישירות על האש, ומחכים שיתפשט בחדר ריח משגע…). בינתיים מערבבים בצד בקערה את כל שאר המצרכים. הפסטה והחציל יהיו מוכנים בערך באותו הזמן. הוסיפו אותם לקערה, ערבבו הכל ופזרו מעל מעט פרמזן. בתיאבון!

רוצים ללמוד עוד על מזון העל ספירולינה הכנסו לאתר http://www.algae.co.il/spirulina/

כתיבת תגובה