מאת הוטרינרית ד”ר ג’אנט רואק, אוסטין ארצות הברית

ישנו מידע מאוד מפחיד, שגוי ומנוגד על שמנים אתריים ובעלי חיים שמסתובב באינטרנט בתקופה האחרונה. בתקופת הפוסטיםם הויראליים כל אחד מקבל את “חמש דקות התהילה”, וד”ר גוגל הוא לא בדיוק המקור המהמן והטוב לקבל את המידע הנכון עבורך. למעשה, אם הכלב שלך נכנס לחרדות ופחדים בגלל סופת רעמים בחורף או שהחתול שלך סובל בעיות עיכול, השימוש בשמנים אתריים יכול להוות חלק מתכנית בריאות מקיפה שתעזור לחיית המחמד שלך לחיות טוב יותר ורגוע יותר.

לפני השימוש בכל מוצר על החיה או בסביבתה, חשוב לזכור שלא כל השמנים האתריים שווים. ישנם שמנים אתריים רבים שכתב על גבי המדבקה 100% שמן טהור, אך הם מכילים מרכיבים נוספים שעשויים להיות רעילים לבעלי חיים וצריך להימנע בשימוש בהם.

זוהי נקודה נכונה וחשובה גם לגבי שימוש בנרות, שעווה, מטהרי אוויר, חומרי ניקוי ועוד…

כדי לוודא שהשמנים בשימוש אכן מיוצרים באיכות הגבוהה ביותר , הקפידו להשתמש בשמנים שנבדקו על ידי גוף חיצוני ונמצאים בדרגה טיפולית טהורה CPTG Certified Pure Therapeutic Grade®.

מיתוס: הדפת שמנים אתריים(דיפיוזר) בסביבת חיות מחמד רעילה

שמן אתרי הינו תרכובת מרוכזת מאוד, תמצית ארומתית מזוקקת מן הצמח. לכן, שמנים אתריים הם חזקים מאוד. לחיות מחמד יש מיליוני קולטנים שהם רבים יותר מאשר בבני אדם , מה שעושה אותם רגישים לריחות חזקים, אבל הם בהחלט לא רעילים.

האמת היא: שימוש בהדפה באמצעות דיפיוזר סביב חיות מחמד היא דרך מצוינת ליהנות מהם על בסיס קבוע. מומלץ להשתמש בדיפיוזר על בסיס מים (כגון Lumo®) בהגדרת מצב לסירוגין. וכל לאפשר לחיות המחמד לצאת ולהכנס לחדר לפי בחירתם על ידי השארת הדלת פתוחה.

המינון המומלץ הוא 3-4 טיפות שמן.

הפצת לבנדר הוצגה במקלטים כדי לספק השפעות מרגיעות עבור חיות מחמד.

5 תגובות

  1. האם ניתן להשתמש בשמנים אתריים, כמו רוזמרין למשל (כמובן מדולל היטב), על פרוות החתולים, כדי למנוע מהפרעושים לרצות לעלות עליהם ?
    * אילו שמנים אתריים אסור במפורש לשים על/ לקרב/ לשים בדיפיוזר… בקרבת בעלי חיים ?
    לכן חשוב שכולם ידעו זאת:
    שכן ישנם הרבה פרחים וצמחים, אשר הינם רעילים לחיות המחמד שלנו. אז באילו אסור ? ועל אילו תמליצי לנו ?
    תודה מראש.

כתיבת תגובה