חשיבות ותפקידי המים שבגופנו

המים בלב הבריאות שלנואומרים על המים שהם “דם החיים” של כדור הארץ, בלי מים אין חיים, שבלעדיו לא יכולים להתקיים חיים על פני כדור הארץ.

עוד מימי היפוקרטס, הוגה הדעות היווני מי שנחשב לאבי הרפואה, ניתן משקל רב לתפקיד המים כמרכיב מרכזי לבריאות, גם בעידננו 25 מאות מאוחר יותר, לאיש אין חלוקי דעות – “המים הם המרכיב החיוני ביותר לבריאות האדם“.

מחקר שפורסם באוניברסיטה של צפון קרולינה סיכם זאת בצורה הברורה ביותר, “המים חיוניים לחיים, המים מהווים מרכיב תזונה קריטי שהעדרו קטלני בתווך של ימים”.
דמיינו לעצמכם מה היה קורה לעציצים הביתיים שלכם לאחר כמה ימים שלא הייתם משקים אותם כלל?…, עכשיו דמיינו לעצמכם מה קורה כשאתם משקים אותם אבל לא מספיק?…, תהליך דומה קורה גם בגוף האדם כאשר אנחנו לא צורכים את כמות המים הנדרשת על בסיס יומי.

אבן שושן מפרש את המילה מים: “הנוזל הממלא את הנהרות, הימים והאוקיינוסים שעל פני הארץ והוא בא מן העננים בצורת טיפות גשם. המים הם נוזל שקוף חסר צבע וריח. המים תופסים חלק חשוב במבנה גוף החי והצומח. משתמשים במים למזון ולמשקה, לרחיצה וניקוי”.
האדם יכול לחיות תקופות ארוכות ללא ויטמינים או מינרלים מסוימים, אולם ללא מים יוכל להתקיים ימים ספורים בלבד!
כולנו “יצוריי מים”…

למה משמשים המים בגופנו?

המים כאמור מהווים חלק משמעותי בגופנו ומשמשים את הגוף כמעט בכל מערכותיו.

כיצד נזהה שחסר לגוף שלנו מים או שהתייבשנו?

מה הם היתרונות של השתייה הנכונה?חשיבות המים לבריאות האדם

שתית מים במידה נכונה תקיים סביבה הומיאוסטזיס קבועה בגוף וחיים בריאים ותקינים
מים במידה הנכונה מונע בעיות רפואיות כמו יתר לחץ דם, אסטמה, אלרגיות, אבנים בכליות

כמה מים צריך לשתות ואיך מגבירים את שתיית המים?

לחיים תקנים ובריאים האדם הממוצע צריך לשתות מים באופן סדיר. כמות המים משתנה מאדם לאדם ונגזרת בעיקר ממצב בריאותו של האדם, הפעילות היום יומיים, ואיזור מגוריו. לאדם ממוצע באקלים שלנו מומלץ לשתות כליטר וחצי מים ביום.
על חוליי כליות להיוועץ עם רופא בדבר כמות השתייה היומיים.
פעילות גופנית מוגברת או מזג אוויר חם במיוחד מחייבים שתייה נוספת.
האדם הממוצע מדחיק את הרצון לשתות לכן, כדי לשתות נכון ולהיכנס להרגלי שתייה נכונים צריך לקבל החלטה ולהתחיל לשתות, עם הזמן הגוף יתרגל ויכריח אותנו לשתות כמה שצריך.
אם שתינו במידה בנכונה ובגוף ישנם מספיק נוזלים, מתן השתן יהיה בתכיפות סבירה של כשעתיים שלוש וצבע השתן יהיה בין שקוף כצבע קש וריחו אינו בהיר.

כתיבת תגובה